Ons panel 2018-04-23T15:02:42+00:00

De kracht van het CG Panel?

Het grootste kwalitatieve panel van Nederland

Het CG panel is gedurende 15 jaar zorgvuldig opgebouwd. Het panel is grotendeels zelf opgebouwd door onze panelleden. Vroeger via mond-tot-mond reclame waarbij een CG panellid enthousiast werd van een onderzoek en anderen aanbracht. Dat is tegenwoordig nog steeds zo, alhoewel nu steeds meer panelleden zich via social media inschrijven. Gedurende 15 jaar heeft CG ook een aantal andere panels overgenomen, zoals het RVR panel, het YoungWorks jongeren panel en het van Hellemond panel. Dit bij elkaar heeft geleid tot een levendig en betrokken panel met tienduizenden leden!

Het panel van CG wordt ingezet voor allerlei vormen van onderzoek. Van kwalitatieve focusgroepen tot online enquêtes, van grootschalige smaaktesten tot online communities. Doordat het panel gebruikt wordt voor verschillende onderzoeksmethodieken, weten wij erg veel van ons panel. Naast de standaard socio-demografische gegevens weten wij bijvoorbeeld ook in welke auto iemand rijdt, welk merk bier hij drinkt en of hij rookt. Door deze rijke database kunnen wij goed inschatten in hoeverre onderzoeken haalbaar zijn op ons panel en in hoeverre wij uitwijken naar andere wervingsmogelijkheden.

CG gaat erg zorgvuldig om met het panel. Wij zijn ISO gecertificeerd voor ons panelbeheer, monitoren op continue basis tevredenheid van onze panelleden en vragen hen actief om feedback en verbeterpunten. Onze panelmanagers zijn daarnaast dagelijks bezig met het verbeteren van het panel op strategisch belangrijke punten. Overigens werven wij zeker niet alleen uit ons panel. CG is ook erg bedreven in het werven van respondenten via social media campagnes, straatwervingen, aanbrengacties en uit klantlijsten.

Ook onze 3 ISO certificeringen (voor panelbeheer, het kwalitatief onderzoeksproces en het kwantitatief onderzoeksproces), het Research Keurmerk en lidmaatschap van de MOA, FairData en Esomar getuigen van een geoptimaliseerd proces en strakke kwaliteitsprocedures.

  • Eigen groot betrokken panel

  • ISO 20252 certificaat voor het kwalitatief onderzoeksproces

  • ISO 20252 certificaat voor het kwantitatief onderzoeksproces

  • ISO 26362 certificaat voor panelbeheer

  • Het Research Keurmerk FairData en lidmaatschap van de MOA

  • Esomar internationaal keurmerk

Onze keurmerken

Meer weten? Neem contact met ons op!

Floris Leupen
Floris LeupenResearch Consultant
Floris is de ras-onderzoeker van het team online onderzoek. Met jarenlange ervaring bij o.a. GfK bijt hij zich graag vast in complexe onderzoeken. Daarbij loopt Floris niet weg voor een (veel te) flauwe grap, houdt hij van muziek en festivals, cabaret en lekker eten.
Tom Groot
Tom GrootProject manager
Tom is als projectmanager verantwoordelijk voor het project van A tot Z. Hij zorgt ervoor dat jij goed op de hoogte bent van de status van je project en regelt intern bijna alles. In zijn vrije tijd houdt Tom van festivals, voetbal, pubquizzen en brengt hij graag tijd door met vrienden.
Claire Schmitz
Claire SchmitzAccount Manager
Na meer dan 10 jaar als kwantitatief onderzoeker heeft Claire in 2016 gekozen om verder te gaan in onderzoeksland als account manager bij CG. Ze wordt blij van blije klanten en doet haar uiterste best klanten blij te maken en te houden. Ze houdt van borrelen en cabaret.
Arjan Veninga
Arjan VeningaManaging Director
Blije klanten, blije collega’s, dag in en dag uit is Arjan als managing director bezig om dit samen met het team voor elkaar te boksen. Zijn ervaring bij bedrijven als KPN en Kamer van Koophandel komt dan handig van pas. Naast het bedrijf runnen, slaat hij graag tegen een bal op de tennisbaan, gaat hij graag op reis en kan hij erg genieten van goed eten.