Verpakkingstest in Europa 2018-03-14T14:31:13+00:00

Project Description

Verpakkingstest in Europa

Onderzoeksdoel en opzet

Een levensmiddelenfabrikant wil een kleine verandering in een verpakking doorvoeren. Het merk is zowel Italië, Frankrijk en Duitsland actief. De marketeers van de levensmiddelenfabrikant vinden het prettig om snel en laagdrempelig de verandering bij consumenten te toetsen.

Skype connects bieden de uitkomst. CG heeft met lokale moderators in Italië, Frankrijk en Duitsland snel consumenten gevonden die het betreffende product kopen. Binnen een week konden de marketeers met de consumenten Skypen. Gewoon om snel te checken wat zij van de nieuwe verpakking vonden. Per land werd er met 7 consumenten een uurtje gepraat. Gewoon vanuit Nederland, zonder reiskosten.

Uitkomsten

    De gesprekken gaven de marketeers snelle, lean & mean insights. Ze wisten in welke richting ze het product moesten veranderen en wat lokale consumenten daarvan vonden. Dit zonder uitgebreid en duur onderzoek.

Budget en doorlooptijd

    De doorlooptijd van het totale onderzoek was 1,5 week. De totale kosten bedroegen €2.500,-

Cases

Meer weten? Neem contact met ons op!

Marcel Paquay
Marcel PaquayManager of Research
Marcel werkt bij CG Selecties sinds 2010. Hij is al jaren eindverantwoordelijk voor de online onderzoeksafdeling. In zijn vrije tijd houdt hij van voetbal, James Bond, Bruce Springsteen en heeft hij een druk sociaal leven. Daarnaast is hij als kersverse vader een heel nieuwe wereld aan het ontdekken.
Paula Borst
Paula BorstClient Service Manager
Paula zorgt voor blije klanten. Als bij een uitdagende selecties, alles op zijn plek valt, is haar werkdag geslaagd. Dat doet ze inmiddels al meer dan 10 jaar. Paula woont samen met haar drie mannen van 35, 4 en 2 jaar. Ze haalt haar energie uit hardlopen, Bruce Springsteen, feestjes en lokale politiek.
Jolanda Slim
Jolanda SlimClient Service Manager
Jolanda vindt het leuk om met aandacht voor jou als klant kwaliteit te leveren. Het doet haar goed als ze het gevoel heeft dat ze mee kan denken en zo de beste respondenten heeft kunnen leveren. Jolanda brengt graag tijd voor met haar kinderen in de speeltuin of op de kinderboerderij. Ook geeft ze trainingen in baby- en kindergebaren.
Arjan Veninga
Arjan VeningaManaging Director
Blije klanten, blije collega’s, dag in en dag uit is Arjan als managing director bezig om dit samen met het team voor elkaar te boksen. Zijn ervaring bij bedrijven als KPN en Kamer van Koophandel komt dan handig van pas. Naast het bedrijf runnen, slaat hij graag tegen een bal op de tennisbaan, gaat hij graag op reis en kan hij erg genieten van goed eten.