Midden-Oosten marktverkenning 2018-03-16T11:13:21+00:00

Project Description

Midden-Oosten marktverkenning

CG heeft een marktverkennend kwantitatief onderzoek gedaan in de Verenigde Arabische Emiraten, Saudi-Arabië en Koeweit. In de eerste twee landen hebben we online panels benaderd. In Koeweit is straatwerving ingezet vanwege de lage internetpenetratie.

Aanleiding voor dit onderzoek voor een Europese fabrikant van koekjes waren de verassend hoge omzet cijfers in deze landen. Zij willen graag inzicht in de aankoop en consumptie van koekjes in het Midden Oosten om te kunnen verklaren welke drivers zorgen voor deze hoge salesvolumes en hoe zij die kunnen gebruiken om sales in andere landen te verhogen.

Met het onderzoek hebben we de core doelgroep van de fabrikant geprofileerd. En aankoop en gebruik van het merk en concurrerende merken in kaart gebracht middels een uitgebreide funnel. In de rapportage is de core doelgroep afgezet tegen de concurrenten om de verschillen te duiden en interessante inzichten voor de marketeers te kunnen geven.

CG heeft het onderzoek uitgevoerd voor €15.000,-. Het opstellen en vertalen van de vragenlijst, het van het vinden van alle deelnemers en het schrijven van het onderzoeksrapport. Dit project was afgerond binnen 5 weken.

Cases

Meer weten? Neem contact met ons op!

Marcel Paquay
Marcel PaquayManager of Research
Marcel werkt bij CG Selecties sinds 2010. Hij is al jaren eindverantwoordelijk voor de online onderzoeksafdeling. In zijn vrije tijd houdt hij van voetbal, James Bond, Bruce Springsteen en heeft hij een druk sociaal leven. Daarnaast is hij als kersverse vader een heel nieuwe wereld aan het ontdekken.
Floris Leupen
Floris LeupenResearch Consultant
Floris is de ras-onderzoeker van het team online onderzoek. Met jarenlange ervaring bij o.a. GfK beet hij zich graag vast in complexe onderzoeken. Daarnaast loopt Floris niet weg voor een (veel te) flauwe grap, houdt hij van muziek, festivals, cabaret en lekker eten.
Tom Groot
Tom GrootProject manager
Tom is als projectmanager verantwoordelijk voor het project van A tot Z. Hij zorgt ervoor dat jij goed op de hoogte bent van de status van je project en regelt intern bijna alles. In zijn vrije tijd houdt Tom van festivals, voetbal, pubquizzen en brengt hij graag tijd door met vrienden.
Arjan Veninga
Arjan VeningaManaging Director
Blije klanten, blije collega’s, dag in en dag uit is Arjan als managing director bezig om dit samen met het team voor elkaar te boksen. Zijn ervaring bij bedrijven als KPN en Kamer van Koophandel komt dan handig van pas. Naast het bedrijf runnen, slaat hij graag tegen een bal op de tennisbaan, gaat hij graag op reis en kan hij erg genieten van goed eten.