Marktverkenning in het Midden-Oosten 2018-05-30T07:53:57+00:00

Project Description

Marktverkenning in het Midden-Oosten

De marketeers van een Europese koekjes fabrikant waren verrast door de hoge omzet cijfers in het Midden-Oosten. Zij willen graag inzicht in de aankoop en consumptie van koekjes in deze landen om te kunnen verklaren welke drivers zorgde voor de hoge salesvolumes. Daarnaast wilde ze deze drivers inzetten om de salesvolumes in andere landen te verhogen.

CG heeft een marktverkennend kwantitatief onderzoek uitgevoerd in de Verenigde Arabische Emiraten, Saudi-Arabië en Koeweit. In de eerste twee landen hebben we online panels benaderd. In Koeweit is straatwerving ingezet vanwege de lage internetpenetratie.

Met het onderzoek hebben we de core doelgroep van de fabrikant geprofileerd. De aankoop en gebruik van het merk en concurrerende merken in kaart gebracht middels een uitgebreide customer journey. In de rapportage is de core doelgroep afgezet tegen de concurrenten om de verschillen te duiden en interessante inzichten aan de marketeers te leveren.

CG heeft het onderzoek uitgevoerd voor €15.000,-. Hiervoor werd de vragenlijst opgesteld en vertaald, de deelnemers geworven en een grafieken dashboard en onderzoeksrapport opgesteld. Het project was afgerond binnen 5 weken.

Cases

Meer weten? Neem contact met ons op!

Tom Groot
Tom GrootProject manager
Tom is als projectmanager verantwoordelijk voor het project van A tot Z. Hij zorgt ervoor dat jij goed op de hoogte bent van de status van je project en regelt intern bijna alles.
Floris Leupen
Floris LeupenResearch Consultant
Floris is de ras-onderzoeker van het team online onderzoek. Met jarenlange ervaring bij o.a. GfK bijt hij zich graag vast in complexe onderzoeken.