Koekjes in het Midden-Oosten 2017-12-14T20:39:29+00:00

Project Description

Koekjes in het Midden-Oosten

Onderzoeksdoel en opzet

Een Europese fabrikant van koekjes heeft hoge salesvolumes van hun producten in de Verenigde Arabische Emiraten, Koeweit en Saudi-Arabië. Dat is natuurlijk prettig, maar de fabrikant weet niet waardoor deze cijfers zo hoog zijn. Zij willen graag inzicht in de aankoop en consumptie van koekjes in het Midden Oosten om te kunnen verklaren welke drivers zorgen voor deze hoge salesvolumes en hoe zij die kunnen gebruiken om sales in andere landen te verhogen.

CG heeft een markt verkennend kwantitatief onderzoek gedaan in de Verenigde Arabische Emiraten, Koeweit en Saudi-Arabië. Met een representatieve steekproef per land. In de VAE en Saudi-Arabië hebben we online panels benaderd. In Koeweit is straatwerving ingezet vanwege de lage internetpenetratie. Uiteraard met een lokale partner, ons Arabisch is niet goed genoeg.

Met het onderzoek hebben we de core doelgroep van de fabrikant geprofileerd en aankoop en gebruik van het merk en concurrerende merken in kaart gebracht middels een uitgebreide funnel. In de rapportage is steeds de core doelgroep afgezet tegen de overige concurrenten om de verschillen te duiden en interessante inzichten voor de marketeers te kunnen geven.

Budget en doorlooptijd

    • Met de uitkomsten kan de fabrikant de hoge verkoopvolumes verklaren en hun marketing campagnes aanpassen om nog hogere sales volumes in het Midden Oosten te realiseren. Interessant en direct te gebruiken inzicht is dat de producten van de fabrikant in het Midden Oosten veel worden gebruikt als ingrediënt/bestandsdeel voor eigen baksels, in plaats van voor directe consumptie.

Uitkomsten

    CG heeft het gehele onderzoek uitgevoerd voor €15.000,-. Dit is van A tot Z, van het opstellen van de vragenlijst tot het vertalen van de vragenlijst, van het vinden van alle deelnemers tot het schrijven van de rapportage. De doorlooptijd was bijna 5 weken.

Cases

Meer weten? Neem contact met ons op!

Marcel Paquay
Marcel PaquayManager of Research
Marcel werkt bij CG Selecties sinds 2010. Hij is al jaren eindverantwoordelijk voor de online onderzoeksafdeling. In zijn vrije tijd houdt hij van voetbal, James Bond, Bruce Springsteen en heeft hij een druk sociaal leven. Daarnaast is hij als kersverse vader een heel nieuwe wereld aan het ontdekken.
Paula Borst
Paula BorstClient Service Manager
Paula zorgt voor blije klanten. Als bij een uitdagende selecties, alles op zijn plek valt, is haar werkdag geslaagd. Dat doet ze inmiddels al meer dan 10 jaar. Paula woont samen met haar drie mannen van 35, 4 en 2 jaar. Ze haalt haar energie uit hardlopen, Bruce Springsteen, feestjes en lokale politiek.
Jolanda Slim
Jolanda SlimClient Service Manager
Jolanda vindt het leuk om met aandacht voor jou als klant kwaliteit te leveren. Het doet haar goed als ze het gevoel heeft dat ze mee kan denken en zo de beste respondenten heeft kunnen leveren. Jolanda brengt graag tijd voor met haar kinderen in de speeltuin of op de kinderboerderij. Ook geeft ze trainingen in baby- en kindergebaren.
Arjan Veninga
Arjan VeningaManaging Director
Blije klanten, blije collega’s, dag in en dag uit is Arjan als managing director bezig om dit samen met het team voor elkaar te boksen. Zijn ervaring bij bedrijven als KPN en Kamer van Koophandel komt dan handig van pas. Naast het bedrijf runnen, slaat hij graag tegen een bal op de tennisbaan, gaat hij graag op reis en kan hij erg genieten van goed eten.