Prijsperceptie van het OV 2018-03-14T14:40:37+00:00

Project Description

Prijsperceptie van het OV

Onderzoeksdoel en opzet

Een stedelijke OV organisatie heeft uit eerder onderzoek afgeleid dat hun prijsperceptie lager beoordeeld wordt dan andere aspecten. Daarom willen ze ongeveer een half miljoen euro uittrekken voor een prijsperceptie campagne. Ze willen echter eerst weten of deze strategie werkt.

CG heeft een online imago-onderzoek uitgevoerd waarbij alle imago aspecten getoetst zijn. Middels een prioriteitenmatrix worden de aspecten getoetst. Daarbij is er speciale focus gelegd op de prijsperceptie. Er is onderzocht waarom de prijsperceptie lager is dan andere aspecten en of dit opgelost kan worden middels een campagne. Het onderzoek is uitgevoerd onder OV gebruikers die woonachtig zijn in het verzorgingsgebied van de OV organisatie.

Uitkomsten

    Met de uitkomsten leerde het OV bedrijf dat ze niet hoeven te investeren in de dure generieke campagne, maar dat ze beter alleen de kritische, prijsbewuste consumenten kunnen benaderen via andere, minder dure kanalen.

Budget en doorlooptijd

    CG heeft het gehele onderzoek uitgevoerd voor €3.000,-. Dit is van A tot Z, van het opstellen van de vragenlijst tot het schrijven van de rapportage. De doorlooptijd was iets minder dan 2 weken.

Cases

Meer weten? Neem contact met ons op!

Marcel Paquay
Marcel PaquayManager of Research
Marcel werkt bij CG Selecties sinds 2010. Hij is al jaren eindverantwoordelijk voor de online onderzoeksafdeling. In zijn vrije tijd houdt hij van voetbal, James Bond, Bruce Springsteen en heeft hij een druk sociaal leven. Daarnaast is hij als kersverse vader een heel nieuwe wereld aan het ontdekken.
Paula Borst
Paula BorstClient Service Manager
Paula zorgt voor blije klanten. Als bij een uitdagende selecties, alles op zijn plek valt, is haar werkdag geslaagd. Dat doet ze inmiddels al meer dan 10 jaar. Paula woont samen met haar drie mannen van 35, 4 en 2 jaar. Ze haalt haar energie uit hardlopen, Bruce Springsteen, feestjes en lokale politiek.
Jolanda Slim
Jolanda SlimClient Service Manager
Jolanda vindt het leuk om met aandacht voor jou als klant kwaliteit te leveren. Het doet haar goed als ze het gevoel heeft dat ze mee kan denken en zo de beste respondenten heeft kunnen leveren. Jolanda brengt graag tijd voor met haar kinderen in de speeltuin of op de kinderboerderij. Ook geeft ze trainingen in baby- en kindergebaren.
Arjan Veninga
Arjan VeningaManaging Director
Blije klanten, blije collega’s, dag in en dag uit is Arjan als managing director bezig om dit samen met het team voor elkaar te boksen. Zijn ervaring bij bedrijven als KPN en Kamer van Koophandel komt dan handig van pas. Naast het bedrijf runnen, slaat hij graag tegen een bal op de tennisbaan, gaat hij graag op reis en kan hij erg genieten van goed eten.