Sportmerk test merkplan 2018-03-14T14:42:53+00:00

Project Description

Sportmerk test merkplan

Onderzoeksdoel en opzet

Een merk dat actief is in sportverzorgende producten heeft ons benaderd. Zij acteren in een markt met veel concurrentie van zowel A-merken als huismerken. Bij drogisterijen en supermarkten. Het merk is bezig met het bouwen van een strategisch merkplan voor de komende jaren. Zij zijn daarbij zo slim en verstandig om inzichten vanuit markt en doelgroep mee te nemen om een betere fundering voor de strategie te krijgen.

CG heeft een grote shopper studie opgezet in Nederland, onder zowel de core doelgroep als een breed consumentenpubliek. We hebben daarbij zowel het merk als concurrerende A- en huismerken meegenomen.

In dit onderzoek heeft CG eerst de merkbekendheid van het merk en de concurrenten in kaart gebracht. Ook heeft CG de consumer decision tree, aankoop en gebruik van alle merken geanalyseerd. Daarnaast heeft CG de core doelgroep voor de komende jaren aangescherpt en het imago van het merk gemeten. Tot slot zijn er nog groeimogelijkheden onderzocht, waaronder de haalbaarheid van een aantal proposities inclusief prijselasticiteitsmeter.

Uitkomsten

    Met de uitkomsten van het onderzoek heeft het merk ten eerste een gefundeerde basis van waar zij nu staan. Op basis van dit vertrekpunt kan een strategie gemaakt worden. Via het onderzoek weten ze aan welke naamsbekendheid- en imagoaspecten ze moeten sleutelen, wat hun core doelgroep is voor de komende jaren en welke proposities ze de komende jaren in de markt kunnen zetten tegen welke winstmarges.

Budget en doorlooptijd

    CG heeft het gehele onderzoek uitgevoerd voor €8.000,-. Dit is van A tot Z, van het opstellen van de vragenlijst tot het schrijven van de rapportage. De doorlooptijd was bijna 3 weken.

Cases

Meer weten? Neem contact met ons op!

Marcel Paquay
Marcel PaquayManager of Research
Marcel werkt bij CG Selecties sinds 2010. Hij is al jaren eindverantwoordelijk voor de online onderzoeksafdeling. In zijn vrije tijd houdt hij van voetbal, James Bond, Bruce Springsteen en heeft hij een druk sociaal leven. Daarnaast is hij als kersverse vader een heel nieuwe wereld aan het ontdekken.
Paula Borst
Paula BorstClient Service Manager
Paula zorgt voor blije klanten. Als bij een uitdagende selecties, alles op zijn plek valt, is haar werkdag geslaagd. Dat doet ze inmiddels al meer dan 10 jaar. Paula woont samen met haar drie mannen van 35, 4 en 2 jaar. Ze haalt haar energie uit hardlopen, Bruce Springsteen, feestjes en lokale politiek.
Jolanda Slim
Jolanda SlimClient Service Manager
Jolanda vindt het leuk om met aandacht voor jou als klant kwaliteit te leveren. Het doet haar goed als ze het gevoel heeft dat ze mee kan denken en zo de beste respondenten heeft kunnen leveren. Jolanda brengt graag tijd voor met haar kinderen in de speeltuin of op de kinderboerderij. Ook geeft ze trainingen in baby- en kindergebaren.
Arjan Veninga
Arjan VeningaManaging Director
Blije klanten, blije collega’s, dag in en dag uit is Arjan als managing director bezig om dit samen met het team voor elkaar te boksen. Zijn ervaring bij bedrijven als KPN en Kamer van Koophandel komt dan handig van pas. Naast het bedrijf runnen, slaat hij graag tegen een bal op de tennisbaan, gaat hij graag op reis en kan hij erg genieten van goed eten.