Producttest met 50 Japanners 2018-04-26T10:41:20+00:00

Project Description

Producttest met 50 Japanners

Onderzoeksdoel en opzet

Onze opdrachtgever had een product ontwikkeld voor de Japanse huid. Dat product moest onderzocht worden. Daarvoor had onze opdrachtgever zo’n 50 Japanse vrouwen nodig die allemaal 8 keer het product wilden testen. Onze opdrachtgever stond op het punt  om het hele projectteam naar Tokyo te sturen en daar een lokaal onderzoeksbureau in te huren, maar dat is duur en kost veel tijd.

Er was ook een lean & mean manier: het onderzoek gewoon in Nederland uitvoeren. Het ging immers alleen om de Japanse huid, niet om de cultuur of het land. Maar, hoe kom je aan 50 Japanners?

CG gaat dit soort uitdagingen graag aan. Projecten die je uitdagen verder te kijken dan het eigen panel. Maar waar in Nederland vind je Japanners? Misschien niet op de eerste plek waar je aan denkt: Amstelveen. Daar is een ware Aziatische enclave met 1600 Japanners. CG moest alleen de juiste connecties leggen om contact te krijgen met de beoogde doelgroep. Beetje bij beetje kwamen we met meer mensen in aanraking en volgden de eerste deelneemsters. CG heeft daar zulke goede contacten gelegd dat een freelance vertaalster zelfs bereid was ons te helpen door haar hele netwerk te benaderen. Zo zat Wakama middagen op ons kantoor in het Japans respondenten uit te nodigen.

CG heeft zodoende 50 Japanse vrouwen op Hollandse bodem bereid gevonden om 8 keer deel te nemen aan dit onderzoek.

Uitkomsten

    Met de uitkomsten van het onderzoek kon het product doorontwikkeld worden. Het product is gedifferentieerd voor verschillende huidtypes, waaronder de Japanse/Aziatische huid.

Budget en doorlooptijd

    CG heeft de Japanse dames gevonden die 8 keer deel wilden nemen en hen incentives gegeven. De totale kosten hiervoor waren ongeveer €10.000,-. De doorlooptijd van het project was 5 weken.

Cases

Meer weten? Neem contact met ons op!

Marcel Paquay
Marcel PaquayManager of Research
Marcel werkt bij CG Selecties sinds 2010. Hij is al jaren eindverantwoordelijk voor de online onderzoeksafdeling. In zijn vrije tijd houdt hij van voetbal, James Bond, Bruce Springsteen en heeft hij een druk sociaal leven. Daarnaast is hij als kersverse vader een heel nieuwe wereld aan het ontdekken.
Paula Borst
Paula BorstClient Service Manager
Paula zorgt voor blije klanten. Als bij een uitdagende selecties, alles op zijn plek valt, is haar werkdag geslaagd. Dat doet ze inmiddels al meer dan 10 jaar. Paula woont samen met haar drie mannen van 35, 4 en 2 jaar. Ze haalt haar energie uit hardlopen, Bruce Springsteen, feestjes en lokale politiek.
Jolanda Slim
Jolanda SlimClient Service Manager
Jolanda vindt het leuk om met aandacht voor jou als klant kwaliteit te leveren. Het doet haar goed als ze het gevoel heeft dat ze mee kan denken en zo de beste respondenten heeft kunnen leveren. Jolanda brengt graag tijd voor met haar kinderen in de speeltuin of op de kinderboerderij. Ook geeft ze trainingen in baby- en kindergebaren.
Arjan Veninga
Arjan VeningaManaging Director
Blije klanten, blije collega’s, dag in en dag uit is Arjan als managing director bezig om dit samen met het team voor elkaar te boksen. Zijn ervaring bij bedrijven als KPN en Kamer van Koophandel komt dan handig van pas. Naast het bedrijf runnen, slaat hij graag tegen een bal op de tennisbaan, gaat hij graag op reis en kan hij erg genieten van goed eten.